129-5.jpg

معاون اول قوه قضاییه برنامه‌های دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: سالگرد شهدای هفتم تیر سال 60 را گرامی می داریم و به روح پاک همه شهدا به ویژه شهدای هفتم تیر سال 60 درود می‌فرستیم که شهادت‌شان نقطه عطفی در نظام و انقلاب ما شد.

وی ادامه داد: در هفتم تیر سال 60، 72 نفر از مسئولین و دلسوزان و سرمایه‌های این نظام به دست افراد مزدور به خاک و خون کشیده شدند که از دست دادن این سرمایه‌ها از طرفی باعث تاسف است و از طرفی دیگر خون این شهیدان نظام ما را بیمه کرد؛ زیرا از آن تاریخ تا امروز این نظام با قدرت بیشتر در مسیر اصلی که امام عزیزمان معماری کردند پیش می‌رود و کوچک‌ترین انحرافی در آن رخ نداده است.

وی با بیان این که هفته قوه قضاییه در هر سال فرصت مناسبی برای مردم و قوه قضاییه در جهت آشنایی با عملکرد قوه قضاییه است گفت: این هفته برای قوه قضاییه فرصتی است تا یک سال گذشته خود را ارزریابی کند، نقاط ضعف و قوت خود را ببیند و مسائل و تنگناهای خود را با مردم در میان بگذارد.

وی گفت:‌ امسال نیز مانند سال‌های گذشته از اول تا هفتم تیر برنامه‌هایی تدارک شده که عمدتا سخن گفتن با مردم، ارائه عملکرد قوه قضاییه، راهبردها و مشکلات دستگاه قضایی است.

محسنی اژه‌ای با بیان این که رئیس قوه قضاییه در این هفته چند برنامه دارند گفت: رئیس محترم قوه قضاییه در روز اول تیر ماه از طریق رسانه ملی با مردم سخن خواهد گفت. برنامه دیگر رئیس قوه قضاییه این است که در همایشی که مدیران مختلف قوه قضاییه، قوه مجریه، قوه مقننه و از مقامات کشوری و لشگری حضور دارند سخنرانی خواهد داشت و مطالب خود را به سمع مردم و حاضرین خواهند رساند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: همچنین اگر مشکلی پیش نیاید روسای قوه قضاییه و مجریه نیز در این همایش نقطه نظرات و خواست‌ها و انتقاداتشان را از قوه قضاییه را مطرح خواهند کرد.

وی با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضاییه با رهبر انقلاب در هفته قوه قضاییه گفت: عملکرد یک ساله قوه قضاییه که از قبل جمع بندی شده در این دیدار از سوی رئیس قوه قضاییه خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهد شد و بالطبع در این جلسه رهنمودهای رهبر انقلاب نیز شنیده خواهد شد.

محسنی اژه‌ای همچنین گفت که رئیس دستگاه قضایی در هفته قوه قضاییه در یکی از بخش‌های قوه قضاییه به‌صورت سرزده حضور پیدا خواهد کرد و از این بخش سرکشی خواهد شد.

محسنی اژه‌ای افزود‌: مسئولین قوه قضاییه و دادگستری در هفته قوه قضاییه از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها با مردم گفت و گو خواهند کرد و به طور مشخص معاون اول قوه قضاییه در صدا و سیما حضور پیدا می‌کند و ضمن پاسخگویی به سوالات رسانه ملی مطالبی را با مردم در میان خواهد گذاشت.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در نماز جمعه تهران معاون اول قوه قضاییه و در نماز جمعه‌های استان‌های دیگر سایر مسئولین قوه قضاییه با مردم سخن خواهند گفت.

وی گفت: از جمله برنامه‌های دیگر تدارک دیده شده برای این هفته حضور در مرقد امام (ره) و تجدید میثاق مسئولین دستگاه قضایی با بنیانگذار انقلاب است.

وی همچنین گفت که در این هفته به مناسبت اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی، بزرگداشتی برای آن مرحوم برگزار می‌شود و مسئولان دستگاه قضایی دیدارهایی با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نیز خواهند داشت.

انتهای پیام

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp