23060.jpg

رییس‌ کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه حمایت از خانواده زندانیان، کاهش جرایم اجتماعی را به دنبال دارد، گفت: انجمن حمایت از زندانیان این مهم را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: قوه قضاییه به خانواده زندانیان با جرایم عمد و غیرعمد نگاه یکسانی دارد. در حال حاضر نیز نزدیک به دو هزار زندانی داریم که در صورت امکان می‌توانند طی هفته قوه قضاییه مرخصی گرفته و نزد خانواده‌های‌شان بروند، در رابطه با مابقی نیز خانواده‌ها دعوت شده و چند ساعتی را با فرد زندانی می‌گذرانند، به علاوه دو نهاد انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه نقش حمایتی از این قشر را ایفا می‌کنند.

این مسئول قضایی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان سالانه هشت تا 10 سبد قضایی بین خانواده‌های زندانیان توزیع کرده و ستاد دیه نیز در قالب ارایه تسهیلات بلاعوض با سود چهار درصد ارایه خدمت می‌کند، البته کسانی که تحت پوشش این ستاد هستند جرایم و محکومیت‌های مالی غیرکلاهبرداری و غیرعمد دارند، پارسال نیز 300 نفر به واسطه حمایت‌های ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی در بخش دیگری درباره تملکات غیرقانونی منابع‌ طبیعی، افزود: طی چند سال گذشته تذکرهای زیادی در خصوص محافظت از بیت‌المال و اینکه خرید، فروش و تغییر کاربری این اراضی غیرقانونی است ابلاغ شده، اما همچنان شاهد بی‌توجهی برخی افراد سودجو هستیم که در این راستا شورای حفاظت به جد پیگیر متخلفان بوده و خریداران و فروشندگان منابع‌ طبیعی را بدون کوچک‌ترین اغماضی مجازات خواهد کرد.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، 10 جرم اول پرونده‌های جزایی در استان توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت، تهدید، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، تصادفات، تخریب، ترک نفاق، مزاحمت تلفنی و تصرفات عدوانی اراضی بوده و 10 جرم اول پرونده‌های حقوقی را نیز مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعسار از محکوم‌به، طلاق توافقی، مطالبه مهریه، اعزام به تمکین، مطالبه خسارت، مطالبه وجه سفته، مطالبه نفقه و خلع ید شامل می‌شود.

رییس‌ کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: عمده دلیل دعاوی و اختلافات ناشی از ناآگاهی به حقوق شهروندی است.

انتهای پیام

عمده دعاوی به‌دلیل عدم آگاهی نسبت به حقوق شهروندی تشکیل می‌شود

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp