به‌تازگی و با دستور دستگاه قضایی، فروش سهام «پدیده شاندیز» در استان‌های خراسان رضوی، فارس و قزوین ممنوع شد و حالا بحث غیرقانونی بودن فعالیت آن به کرمان رسید.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، از غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت در کرمان خبر داد و گفت: «پدیده شاندیز» در کرمان با فروش ۱۷ میلیارد تومان سهام بسته خواهد شد.

دادخداد سالاری با اعلام این خبر اظهار کرد: همانطور که می‌دانید بخشی از فروش اوراق پدیده شاندیز در دفتر مرکزی مشهد بوده است که این دفتر توانست در کرمان هم موفق به فروش اوراق سهام شود.

وی ادامه داد: با توجه به ایرادات قانونی که در نحوه فروش سهام این دفتر بوده است منجر به تعطیلی در شهرهای مشهد، شیراز، قزوین و … شد که با توجه به قانون فعالیت این شرکت در کرمان هم غیرقانونی است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان بیان کرد: دفتر پدیده شاندیز مواد 40،25،21 قانون تجارت و ماده 9 قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی در امر مسکن به شرکت‌ها، تعاونی‌ها و سایر اشخاص حقوقی و حقیقی را رعایت نکرده است.

سالاری اظهار کرد: این دفتر همچنین تخلفاتی را در مورد ماده 21 قانون پیش فروش ساختمان و مواد 23 و 24 قانون پیش فروش ساختمان منجر شده‌ است.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضاییه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است که از این رو با اقداماتی که دفتر پدیده شاندیز انجام داده است عملیات فروش سهام‌شان لغو شد.

انتهای پیام

منبع :  ایسنا

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp