hemmat khahi-12-407.jpg

دادستان کل کشور گفت: بکارگیری فناوری نوین در دستگاه قضایی باعث خلوت شدن دادگستری‌ها از صف‌های طولانی مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی‌گیلانی در جمع خبرنگاران درباره‌ شخصیت وارسته ایشان گفت: آیت‌الله محمدی گیلانی در عین حال که استاد اخلاق بود یک قاضی عادل هم بود که در عرصه‌ صدور حکم نسبت به آنچه که اقتضاء انقلاب و نظام اسلامی بود از خود مایه می‌گذاشت.

وی تاکید کرد: زندگی آیت‌الله گیلانی اسوه و الگویی برای قضات ما است.

دادستان کل کشور درباره‌ بکارگیری فناوری نوین در دستگاه قضایی گفت: یکی از حوزه‌ها در دستگاه قضایی معاونت فناوری اطلاعات است و امروز با روش‌های مختلفی که در این مجموعه به کار گرفته می‌شود دسترسی آسان مدیران دستگاه قضایی به پرونده‌ها امکان‌پذیر است.

رئیسی ادامه داد: تمام پرونده‌های شعبات دادسراها و دادگاه‌ها در سیستم جدید ثبت می‌شود و در این سیستم قابل پایش، نظارت و پیگیری است، البته برای مدیران عالی و میانی.

وی تاکید کرد: همچنین این فناوری باعث دسترسی آسان مردم به قوه قضاییه می‌شود و آنها می‌توانند رسیدگی‌های قضایی را با این فناوری اطلاعات دنبال کنند. امروز دسترسی به درگاه‌های ارتباط با قوه قضاییه در تمامی شعبات دادگاهها و دادسراها در سراسر کشور راه‌اندازی شده است. ما فکر می‌کنیم که این توسعه می‌تواند از مراجعه مردم به دادگستری‌ها در پیگیری پرونده‌های‌شان جلوگیری کند.

رئیسی در پایان گفت: این فناوری باعث می‌شود که دادگستری‌ها خلوت‌تر شود.

انتهای پیام

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp