مجتمع قضایی شهید بهشتی:

آدرس : میدان فردوسی ، خیابان سپهبد قرنی ، تقاطع سمیه

تلفن : ۸۸۸۹۲۸۴۳

۸۸۸۹۵۹۴

بخش سوالات :

قرارداد تعهد اخذ جواز:

این قرارداد بر اساس ضوابط قانون کار ، تعهدات  بخش جعاله  قانون مدنی و سایر قوانین موضوعه متعارف با شرایط و موارد خاص خود منعقد می گردد

قرارداد چیست؟

قرارداد یک موافقت‌نامه قابل اجرا و قانونی بین دو یا چند گروه است. هسته بیشتر قراردادها یک مجموعه از قولهای دو جانبه (با در اصطلاح قانونی، “ملاحظات”) است. قولهایی که هر یک از گروهها داده‌اند حقوق و وظایف آنها را مشخص می‌کند.قراردادها در دادگاه قابل اجرا هستند.

قرارداد اداری:

قراردادهای اداری نظام حقوقی متفاوتی از قراردادهای خصوصی دارند، طوری‌که این قراردادها جزء نظام حقوقی عمومی هستند و از قواعد حقوق عمومی پیروی می‌کنند. چون امروزه قواعد و قراردادهای حقوق خصوصی به دلیل پیشرفت فن‌آوری و اجتماعی شدن قراردادها جوابگو نمی‌باشند، بنابراین قراردادهای اداری به‌وجود آمده‌اند.

قرارداد آتی

در این قرارداد طبق عقد صلح یک طرف (فروشنده) توافق می کند در سر رسید معین ، مقدار معینی از کالای مشخص را در عوض قیمتی که الان تعیین می‌کنند به طرف دیگر (خریدار) تحویل دهد.

همچنین برای جلوگیری از امتناع طرفین از انجام قرارداد ، طرفین طی شرط ضمن عقد متعهد می‌شوند مبلغی را به عنوان وجه تضمین نزد اتاق پایاپای بگذارند و متعهد می شوند متناسب با تغییرات قیمت آتی وجه تضمین را تعدیل کنند و اتاق پایاپای از طرف آنان وکالت دارد متناسب با تغییرات قیمت ، بخشی از وجه تضمین هر یک از طرفین را به عنوان اباحه تصرف در اختیار دیگری قرار دهد و او حق استفاده از آن را خواهد داشت تا در سر رسید با هم تسویه کنند .

Rate this page
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
tell
mobile
telegram
whatsapp