1439469345500_635028434976960953.jpg

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با رصد اطلاعاتی و تلاش نیرو‌های زبده این مجموعه، یک کارچاق کن حرفه‌ای دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، غلامعلی دهشیری با اعلام این خبر افزود: فرد دستگیر شده به اتهام ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و حقیقت و کلاهبرداری از مردم شناسایی و با قرار قانونی روانه زندان گردید و پرونده آن در بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب یزد در حال تکمیل تحقیقات است.

وی با اشاره به مبالغ کلاهبرداری شده توسط این متهم که بصورت وجوه نقد ، اشیاء و املاک بوده است اظهار کرد: در یکی از موارد کلاهبرداری از سوژه خود تعداد قابل توجهی سکه تمام بهار آزادی ، وجوه نقد و چک و مال منقول و سند عادی انتقال زمین اخذ نموده است. این کلاهبردار از یکی دیگر از سوژه‌های خود بیش از مبلغ 1.5 میلیارد ریال گرفته و از یکی دیگر از افراد که شاکی متهم دستگیر شده است به بهانه ساخت کارخانه و شراکت مبلغ 13 میلیارد ریال اخذ کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر افرادی که در ارتباط با نامبرده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، در بازرسی از منزل متهم دادنامه‌های قضایی دیگری نیز پیدا شد که احتمال اقدامات مشابه از سوی این متهم و کلاهبرداری از دیگر افراد وجود داشته که صحت و سقم آن در دست بررسی است.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد به ضرورت دقت در ارتباط و مراوده با افراد ناشناس از سوی قضات و کارکنان دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی جایگاه بسیار حساسی است که به صورت مستقیم با جان ، مال ، آبرو و حیثیت افراد مرتبط است و کارکنان آن ، اعم از کادر قضایی و اداری با گذر از فیلترهای دقیق و سنگین به این پست‌ها می‌رسند، پس ضرورت دارد کارکنان نیز در جهت صیانت از جایگاه و اعتبار محل خدمت و آبروی خود بیشتر اهتمام داشته باشند و با پیشگیری فردی مراجع نظارتی را یاری دهند.

وی شیوه مشابه اکثر کلاهبرداری‌های این‌چنینی و ادعاهای نفوذ بر خلاف قانون و مقرارت را در این گونه موارد یادآور شد و تصریح کرد: فرد دستگیر شده برای جلب اطمینان سوژ‌ه‌های خود، عکس خود و قضات و کارکنان دستگاه قضایی که در کنار یکدیگر بودند را در گوشی خود داشته و با نشان دادن به افراد با این شیوه کلاهبرداری انجام می‌داده است. متأسفانه در این مورد نیز وجود عکس یکی از همکاران قضایی در گوشی متهم موجب جلب اعتماد شاکی شده و البته متهم به دروغ به سوژه‌های خود نیز اعلام می‌کرده که پول را برای تحویل به قاضی یا کارمندی که واسطه انجام کار بوده یا جهت رتق و فتق امور آن‌ها اخذ می‌کرده است که پس از حصول صدور حکمی که دلخواه قربانی نبوده متوجه شیادی متهم شده‌اند که با مراجعه به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات استان، موضوع در دستور کار و منجر به بازداشت متهم گردید.

وی وجود شبکه‌های اجتماعی جدید را نیز آسیب جدی برای مجموعه ذکر و اظهار کرد: فضای مجازی طبق نظر مقام معظم رهبری (مدظله)هم فرصت محسوب می‌شود و هم تهدید و انتظار می‌رود اگر نمی‌توانیم از این فرصت استفاده اساسی نماییم، حداقل به گونه‌ای استفاده گردد که آسیب و تهدید برای مجموعه به وجود نیاید و یا آسیب‌های آن به حداقل رسانده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اخیراً بعضی از کارکنان دستگاه قضایی با نصب برخی نرم‌افزارها و حضور در شبکه‌های اجتماعی از عکس شخصی خود با حضور در محل کار جهت پروفایل و یا شناسه شبکه‌های مجازی که عضو هستند، استفاده می‌کنند که این مسئله نیز می‌تواند زمینه ساز سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب را مهیا کند.باید بر عملکرد و مراودات اجتماعی بیشتر دقت شود تا مبادا افراد فرصت‌طلب و سودجو اعتبار و آبروی یک مجموعه پرکار و ارزشی و نیروی خدوم مجموعه را پایمال اهداف کثیف خود کنند.

انتهای پیام

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp