abdolvahed mirzazadeh-4-188.JPG

به مناسبت هفته قوه قضائیه، نشست مشترک اعضاء انجمن اسلامی دادگستری مرکز با رئیس کل دادگستری استان تهران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامحسن اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: رمضان، ماه نیایش، توبه، استغفار، رحمت، مغفرت و نزول قرآن، توجه به خداوند متعال، التفات به نیازمندی‌های خودمان و ماه لیله القدر و ماه عدالت است. در همین جا یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفتم تیر بویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (ره) را گرامی می داریم.

وی در ادامه سخنان خود با قرائت نامه حضرت علی (ع) به عثمان ابن حنیف استاندار بصره اظهار کرد: خطاب این نامه به من و شما نیز هست؛ یعنی اینکه ما بطور قطع نمی توانیم مثل آن حضرت باشیم، لکن چون در جایگاه عدالت علوی قرار داریم؛ حداقل با تقوی، کار و تلاش و پاکدامنی و درستکاری می توانیم این امام همام را یاری دهیم.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه به تشریح گوشه ای از شخصیت علمی و معنوی شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره) پرداخت و متذکر شد: ایشان شخصیتی جامع الاطراف و مستجمع بسیاری از فضایل انسانی، عالم، فقیه، فیلسوف، مکتب شناس، سیاستمدار، سخندان، اهل قلم، حقوقدان و قاضی بودند و به همین جهت به فرموده امام راحل (ره) در حقیقت ایشان یک ملت بود برای امت ما.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی (ره) علاوه بر اینکه فردی مجاهد، پاکدامن، درستکار، بردبار و خستگی ناپذیر بود، همیشه خود را در حال عبادت می‌دید و همه اعمال و رفتارش صرفاً برای جلب رضایت حق بود و امروز من و شما که مفتخریم به سنگر مقدس اجرای عدالت و احقاق حق تکیه زده‌ایم باید در مسیر این شهید بزرگوار گام برداریم. در عالم سیاست که گاهی شائبه های حزبی و گروهی نقش پررنگی ایفا می‌کند، کار سیاسی شهید مظلوم بهشتی عزیز نیز یک عبادت به شمار می‌رفت.

وی گفت: این عبارت معروف از ایشان نقل شده که : من حزب را معبد می دانم و کار تشکیلاتی حزبی را نیز به عنوان عبادت حضرت حق انجام میدهم. بر همین اساس لازم است فعالیت های خودمان را مطابق با این الگو و اسطوره تنظیم نماییم.

اسماعیلی در پایان سخنان خود ضمن بیان نقل قولی از یکی از جانبازان حادثه دلخراش هفتم تیر اظهار کرد: ایشان نقل می کردند که شهید بهشتی (ره) در اثناء سخنرانی خود در روز حادثه فرمودند که دوستان بوی بهشت به مشام میرسد آیا شما هم این بو را استشمام می کنید؟ و این نتیجه کار کردن برای خداست، روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp