1435585308465_71062_117.jpg

… سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده موسوم به دکل نفتی گمشده و ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده شده در رابطه با پرونده موسوم به دکل نفتی گمشده فردی بازداشت شده است،‌ خاطرنشان کرد: در رابطه با این پرونده یک نفر بازداشت شده و دو سه نفر در حال رفت و آمد و تحقیق هستند که اگر اتهامی متوجه شان باشد قرار صادر می‌شود. اما در حال حاضر به عنوان مطلع در رفت و آمد هستند و صرفا از آن‌ها سوالاتی پرسیده می‌شود؛ بنابراین پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا قرار دارد.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که محدودیت قانونی رسانه‌ها در رابطه با ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات چقدر است؟ آیا رسانه ها تنها اخبار و تصاویر را نمی توانند منتشر کنند یا استفاده از نام ایشان منعی ندارد و اگر دارای منع است چرا برخورد قانونی صورت نمی گیرد؟ که محسنی‌اژه‌ای گفت: فردی که دستور داده در حد اخبار و تصویر بوده است.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه شنیده شده رئیس دفتر یک شعبه دادگاه در یک مجتمع قضایی در تهران 17 میلیارد تومان رشوه دریافته کرده است، گفت: صحبت اولی که مطرح کردید غلط است و هیچ دفتر دادگاهی در تهران نداریم که 17 میلیارد تومان رشوه دریافت کرده باشد. تنها وکیلی در یک پرونده بوده است که 32 میلیارد تومان را به عنوان حق الوکاله دریافت کرده بود که آن هم مربوط به دفتر دادگاه نبود.

وی ادامه داد: نشنیده ام که دفتر دادگاهی بخواهد 17 میلیارد تومان رشوه بگیرد. اگر کمبودهایی باشد و امکانات پرسنل کم باشد باید تلاش شود که رفع شود اما این به این معنا نیست که کسی این مبلغ گزاف را رشوه بگیرد بنابراین بعید می دانم این موضوع رخ داده باشد.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه آیا حکم تبرئه سعید مرتضوی قطعی است و اینکه فرصت اعتراض برای شاکیان وجود دارد؟‌ همچنین آیا قسمت دوم پرونده تامین اجتماعی به دادگاه ارجاع شده است، گفت: حکم تبرئه ای که برای وی صادر شده غیرقطعی است و شکات می توانند اعتراض کنند که البته شنیده‌ام نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

وی در رابطه با بخش دوم سئوال این خبرنگار اظهار کرد: پرونده به دادگاه نرفته و تعیین وقت نشده است، البته در حال حاضر نمی دانم که پرونده تمام شده یا خیر.

ادامه دارد …

منبع : ایســنا

برگشت به صفحه خبر

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp