دفتر بهترین مشاوره کلاهبرداری

تلفن دفتر ۸۸۴۰۱۴۱۶  موبایل دفتر ۰۹۱۲۶۰۰۸۷۲۰ و ارسال پیامک شبانه روزی ۱۱۱ به موبایل دفتر، وب سایت وکیل

مشاور کلاهبرداری

مشاوره حقوقی کلاهبرداری

پرسش: قرارداد اجاره در قانون مدنی به چه صورت تعریف شده است؟

پاسخ وکیل: طبق ماده ۴۶۶ قانون مدنی، اجاره عقدی است که به موجب آن مستأجر، مالک منافع عین مستأجره می شود.اجاره دهنده را «موجر»، اجاره کننده را «مستأجر»، مورد اجاره را «عین مستأجره» و اجاره بها را «مال الاجاره» گویند. «اجرت المسمی»، اجاره بهایی است که طرفین در قرارداد یا پس از امضای قرارداد درباره میزان آن توافق کرده اند و در مقابل، «اجرت المثل» اجاره بهایی است که بدون توافق طرفین و با توجه به اجاره موارد مشابه تعیین می شود.

پرسش: داوری بین‌المللی به چه معناست؟

پاسخ به پرسش نشانی وکیل: داوری بین‌المللی روشی برای حل اختلافات بین‌المللی است که در آن طرفین به جای رجوع به نهاد قضائی، اختلاف خود را به یک داور مورد اعتماد خود ارجاع می‌دهند. رجوع به داوری ممکن است پس از پیدایش اختلاف یا در هنگام تنظیم قرارداد (شرط داوری) پیش بینی شود. از این روش حل اختلاف اکثرا در قراردادهای بین‌المللی تجاری استفاده می‌شود.

پرسش:شرایط اخذ پروانه وکالت چیست؟

پاسخ به پرسش نشانی وکیل: طبق ماده ی ۲قانون مذکوربرای اشخاصی پروانه ی کارآموزی وکالت صادرمی شودکه علاوه بردارابودن دانشنامه ی لیسانس یابالاترحقوق یافقه ومبانی حقوق اسلامی یامعادل آن ازدروس حوزوی ودانشگاهی،دارای شرایط ذیل باشند:

آ)اعتقادوالتزام عملی به احکام ومبانی دین مقدس اسلام  اعتقاد و تعهدبه نظام جمهوری اسلامی ایران،ولایت فقیه وقانون اساسی

ب)نداشتن پیشینه ی محکومیت موثرکیفری

پ)نداشتن سابقه ی عضویت وفعالیت درگروه های الحادی وفرق ضالّه ومعاندبااسلام وگروه هایی که مرامنامه ی آن هامبتنی برنفی ادیان الهی می باشد.

ت)عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی وتحکیم پایه های رژیم طاغوت

ث)عدم عضویت وهواداری ازگرو های غیرقانونی ومعاند باجمهوری اسلامی ایران

چ)عدم اعتیاد به موادمخدرواستعمال مشروبات الکلی

پرسش:دفاتر حقوقی در خصوص قرار داد ها چه فعالیت هایی دارند؟

پاسخ به پرسش نشانی وکیل: دفتر حقوقی با اشراف بر کلیه ی استاندارد ها و شیوه های لازم در زمینه تنظیم قراردادهای حقوق مالکیت فکری، چه در سطح ملی و چه به صورت بین المللی، به مشتریان خود کمک می نماید تا بتوانند بهترین قراردادها را با طرفهای تجاری خود تنظیم نموده و بسیاری از نگرانی های احتمالی خود را مرتفع سازند.

 

 

پرسش:کسانی که توانایی مالی برای گرفتن وکیل را ندارند چه کاری باید انجام دهند؟

پاسخ به پرسش نشانی وکیل: اگر توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارید خوب است بدانید در پرونده های حقوقی با معرفی کانون وکلای دادگستری میتوانید از داشتن وکیل معاضدتی بهره ببرید.وکیل خوب می تولند معاضدتی باشد همچنین در برخی از پرونده های کیفری و به تشخیص دادگاه در موضوعات خاص، برای متهم وکیل تسخیری تعیین میگردد. در این خصوص میتوانید از مشاورین حاضر در مراجع قضایی یا اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری کمک بگیرید

پرسش: ساختار و تشکیلات سازمان ثبت و اسناد چگونه است؟

پاسخ به پرسش نشانی وکیل: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سازمانهای زیرمجموعه قوه قضائیه ایران است. رئیس این سازمان از سوی رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شود و معاون قوه قضائیه به حساب می‌آید. حوزه ستادی این سازمان متشکل از چهار معاونت و تعدادی اداره کل است. در مجموع حوزه کاری و ارباب رجوع این سازمان در دو معاونت اسناد و املاک خلاصه می‌شود. دفاتر ازدواج و طلاق، دفاتر اسناد رسمی و نیز دفاتر مشاورین خودرو و مشاورین املاک در شهرهای مختلف ایران تحت نظارت سازمان ثبت اسناد کار می‌کنند.

 

پرسش:وجود مشاور در یک قرار داد انتقال تکنولوژی چه تاثیری دارد؟

پاسخ به پرسش وب سایت وکیل: کمک از سوی یک مشاور یا شرکت مشاوران که خدمات مشاوره یا دیگر خدمات را ارائه خواهند داد در رابطه با طرح ریزی یک فناوری واگذارشده و برای دریافت واقعی آن، می تواند مفید باشد. چنین توافق تجاری نه تنها به دریافت فناوری کمک می کند بلکه تجربه حاصله و دروسی که به هنگام درگیری با موضوع و کارکردن با مشاور یا شرکت مشاوران فرا گرفته می شود دانش با ارزشی است که می تواند به اجرای بهتر پروژه آتی کمک کند.

پرسش:  محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای مزدساعتی چگونه است؟

پاسخ به پرسش وب سایت وکیل: در نظام مزد ساعتی، کارفرما مکلف است علاوه بر مزد ثابت، مزایای رفاهی از قبیل حق مسکن، حق خوار بار و کمک عائله مندی را به نسبت ساعات کار محاسبه و به کارگر پرداخت نماید.مزد کارگرانی که مشمول نظام مزد ساعتی می‌باشند به تناسب ساعات کار عادی کار در شبانه روز نباید کمتر از مزد مشاغل مشابه در نظام روزمزدی باشد. در کارگاههایی که فعالیت آنها جنبه استمرار دارد یا به صورت فصلی فعالیت می کنند کارگران مشمول مزدساعتی حق استفاده از مرخصی و تعطیلات رسمی با استفاده ازمزد را دارند.  هر گاه نوع کار طوری باشد که تعداد ساعات کار عادی و مجموع مزد هر روز مساوی باشند مزد مذکور معادل روزهای کار است در غیر این صورت ماخذ محاسبه، میانگین مزد ساعتی کارگر در روزهای آخرین ماه کارکرد وی خواهد بود.مبلغ پرداختی به هرحال نباید کمتر از حداقل مزد قانونی باشد. ماخذ محاسبه مزد، حقوق، حق سنوات و خسارات و مزایای پایان کار موضوع مواد ۱۸ و ۲۰ و ۲۷ و ۲۹ و ۳۱ و ۳۲ قانون کار در مورد کارگران مشمول نظام مزدساعتی، میانگین مجموع پرداختی ها در آخرین ۹۰ روز کارکرد کارگر است.در کارگاههائی که دارای عرف و رویه خاص در مورد مزد ساعتی می‌باشند در صورتی که بر اساس عرف و رویه موجود مزد و مزایایی بیش از ضوابط مقرر در این آئین نامه به کارکنان مشمول پرداخت نمایند عرف و رویه موجود مزد و مزایای بیش از ضوابط مقرر در این آئین نامه به کارکنان مشمول پرداخت نمایند عرف و رویه مذکور مناط اعتباراست.تغییر نظام مزد ساعتی به سایر نظامهای مزدی در اجرای ماده ۲۶ قانون کار با موافقت کارکنان مشمول و تائید وزارت کار و اموراجتماعی امکان پذیراست.

پرسش: به چه کسانی پروانه وکالت پایه یک اعطا میشود؟

پاسخ به پرسش وب سایت وکیل:

الف)به موجب بند الف ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  کسانی که دارای ده سال متوالی یا پانزده سال متناوب سابقه خدمات قضائی بوده و لا اقل  پنج سال ریاست یا عضویت دادگاه داشته باشند و سلب صلاحیت قضائی از طرف دادگاه عالی انتظامی قضات نشده باشند.

ب)به موجب بند ب ماده ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  کسانی که دارای دانشنامه لیسانس بوده و پنج سال سابقه خدمات قضائی داشته باشند و سلب صلاحیت قضائی از طرف دادگاه عالی انتظامی از آنها نشده باشد.

ج) به موجب بند ج ماده ۸ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گذراندن یک دوره کامل نمایندگی که دارای لیسانس قضائی یا گواهی پایان تحصیلات سطوح عالیه از حوزه علمیه قم و ۵ سال سابقه کار قضائی در محاکم باشند.

در خصوص این افراد به نظر میرسد داشتن مدارک تحصیلی مذکور باید قبل از شروع دوره نمایندگی باشد.

د)به موجب ماده واحده قانون اجازه وکالت دادگستری به افسران قضائی لیسانسه حقوق بازنشسته نیروهای مسلح مصوب ۲۹/۸/۱۳۵۱، افسران نیروهای مسلح که واجد شرایط زیر باشند پس از بازنشستگی با رعایت ماده ۱۰ قانون استقلال وکلاءمصوب اسفندماه ۱۳۳۳ میتوانند بدون طی کارآموزی پروانه وکالت پایه یک دریافت نمایند:

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp