دکتر امیر ناصر کاتوزیان

دکتر امیر ناصر کاتوزیان

دکتر امیر ناصر کاتوزیان سال ۱۳۱۰ شمسی در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان اقبال و دوره متوسطه را در دبیرستان علمیه گذراند و دوره‌های عالی و تکمیلی را تا اخذ مدرک دکتری رشته حقوق خصوص و اسلامی در دانشگاه تهران سپری کرد.

دکتر امیر ناصر کاتوزیان از سال ۱۳۴۳ با درجه استادیاری به تدریس در دانشگاه تهران پرداخت نامبرده در سال ۱۳۵۱ به درجه استادی تمام وقت گروه حقوق خصوصی و اسلامی با پایه یک استادی نائل آمد. تألیف ۴۲ جلد کتاب در زمینه‌های حقوق مدنی، فلسفه حقوق و آیین دادرسی و ارائه حدود ۴۰۰ مقاله علمی در زمینه قضایی از جمله فعالیت‌های علمی دکتر کاتوزیان است.

الهام امین‌زاده در سال ۱۳۴۳ در شهر شیراز به دنیا آمد.

وی دارای مدرک دکترا در حقوق بین‌الملل از دانشگاه گلاسگو‌ در بریتانیا‌ است. از سوابق سیاسی وی می‌توان به عضویت در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران اشاره کرد.

همچنین وی از سوی دکتر روحانی به عنوان معاون حقوقی رئیس جمهور انتخاب شده است.

سوابق علمی، فرهنگی، سیاسی و اجرایی:

دکترای حقوق بین الملل عمومی ،دانشگاه گلاسکو انگلستان

فوق لیسانس حقوق بین الملل عمومی ،دانشگاه شهید بهشتی

لیسانس حقوق قضایی،دانشگاه شهید بهشتی

شهیندخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی

شهیندخت مولاوردی در ۱ آبان ۱۳۴۴ در شهر خوی در استان آذربایجان غربی زاده شد. کودکی و نوجوانی را در خوی و چند سالی در شهر سردشت گذراند. در سال ۱۳۶۳ در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شد و به تهران رفت.

بعد از اتمام دوره کارشناسی به مدت چهار سال در آموزش و پرورش منطقه ۳ تهران مشغول تدریس شد و دوره کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را در دانشگاه علامه طباطبایی طی کرد. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان‌نامه آن دوره – بررسی اقدامات بین‌المللی مقابله با خشونت علیه زنان- آغاز فعالیت وی در زمینه مسائل حقوق زنان محسوب می‌شد.

دکتر محمد جواد ظریف

دکتر محمد جواد ظریف

دکتر ظریف در ۱۷ دی ماه سال ۱۳۳۸ در یک خانواده مذهبی سنتی در تهران متولد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در دبستان و دبیرستان علوی انجام داد ولی پیش از پایان تحصیلات دبیرستانی و به دلیل شرایط سیاسی و امنیتی برای ادامه تحصیل به آمریکا عزیمت کرد.

از سال ۱۳۵۶ در دانشگاه ایالتی سانفرانسیکو در رشته روابط بین‌الملل شروع به تحصیل نمود و در سال ۱۳۶۷ با اخذ دکتری مطالعات بین‌المللی ( روابط و حقوق بین‌الملل ) از دانشگاه دنور آمریکا فارغ التحصیل شد.  وی در خلال دوران دانشجوئی از فعالان و مسئولین انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا و کانادا بود.

 

 

 

بهمن کشاورز

بهمن کشاورز

بهمن کشاورز، حقوق‌دان و رییس سابق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در سال ۱۳۲۳ دیده به جهان گشود.

وی ریاست این اتحادیه را از ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ عهده‌دار بود. او فرزند کریم کشاورز است و بیشتر به دلیل وکالت غلامحسین کرباسچی در دادگاه شهرت دارد.

آثار بهمن کشاورز :

  • آیین تنظیم قراردادها: به انضمام نمونه قراردادها و شرایط عمومی پیمان، بهمن کشاورز، تهران: کشاورز

  • آیین نگارش حقوقی و کلیات عملی علم حقوق (جلد اول و دوم)، بهمن کشاورز، ناشر: جنگل، کشاورز

  • سرقفلی و حق کسب و پیشه و تجارت در حقوق ایران و فقه اسلام، بهمن کشاورز، ناشر: کشاورز

  • و…

شما طرفداران و همکاران عزیز میتوانید فرد حقوقی مد نظر خود را با اطلاعات کامل برای ما ارسال کنید تا ما بیوگرافی آن فرد را به نمایش بگذاریم.

اطلاعات کامل را به ایمیل info@vakileman.com ارسال کنید . توجه داشته باشید بعد از مورد مطالعه قرارگرفتن اطلاعات شما توسط کارشناسان ما مطلب/بیوگرافی به نمایش گذاشته خواهد شد.

باتشکر  –  وکیل من

حسن روحانی

حسن روحانی

حسن‌ روحانی‌ در سال‌ ۱۳۲۷، در سُرخه‌، از بخش‌های‌ مرکزی‌ شهرستان‌ سمنان‌، چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.

پس‌ از اتمام‌ دوره‌ی‌ دبستان‌ به‌ خواست‌ پدر و تمایل‌ خود، به‌ تحصیل‌ مقدمات‌ علوم‌ دینی‌ در حوزه‌ی‌ علمیه‌ی‌ سمنان‌ روی‌ آورد. در عین‌ حال‌ به‌ سبب‌ تربیت‌ خانوادگی‌ و اثرپذیری‌ از خلق‌ و خوی‌ استادانش‌ به‌ تهجّد، سحرخیزی‌ و انجام‌ مستحبات‌ و نوافل‌، مقید بود. در این‌ دوران‌، او مجذوب‌ اساتید خود، به‌خصوص‌ حجت‌الاسلام‌ نجات‌ و علامه‌ حائری‌ سمنانی‌ بود و از طریق‌ او با امام‌خمینی‌(ره‌) که‌ در آن‌ هنگام‌ از مدرِّسین‌ والا مرتبه‌ی‌ حوزه‌ی‌ علمیه‌ قم‌ بود، آشنا گردید و آرزوی‌ دیدار حاج‌آقاروح‌الله در دلش‌ شکوفا شد.

 

 

 

 

مجید انصاری

مجید انصاری

مجید انصاری در سال ۱۳۳۳ در روستای خانوک از توابع زرند کرمان به دنیا آمد. او تصحیلات ابتدایی خود را در دبستان زادگاهش به پایان رساند. مقدمات دینی را در حوزه علمیه حضرت معصومه کرمان فرا گرفت و سپس برای تکمیل تحصیلات دینی عازم قم شد و تحصیلات دینی خود را در این شهر ادامه داد.

فرا گرفتن علوم دینی و حوزه مبارزات سیاسی انصاری از همین هنگام آغاز شد و با نهضت امام اوج گرفت. او که در طی تظاهرات ۱۹ دی شهر قم مجروح شده بود، بعد از بهبودی مبارزات خود را ادامه داد و ابعاد آن را در سال های نزدیک انقلاب به تمام شهرستان های استان کرمان توسعه داد. او در سالهای پس از انقلاب در کنار برخی دیگر از همرزمان خود به تشکیل و سازماندهی کمیته های انقلاب اسلامی پرداخت.

 

 

 

 

Rate this post
tell
mobile
telegram
whatsapp